20 warzyw i ziół o dużej zawartości składników odżywczych do uprawy w domu


Jennifer Pointdexter

Starasz się stosować dietę bogatą w składniki odżywcze? Chcesz wiedzieć, które warzywa i zioła są najbardziej odżywcze?

Zrozumienie wartości odżywczej rośliny jest ważne, ponieważ może pomóc w zaplanowaniu ogrodu i zapewnieniu, że uprawiasz więcej tego, czego potrzebujesz.

Spożywanie pożywnej diety jest ważne z wielu powodów. Najbardziej oczywistym powodem jest to, że pomaga naszemu ciału mieć to, czego potrzebują do prawidłowego funkcjonowania.

Jeśli interesuje Cię uprawa przydomowego ogrodu wypełnionego warzywami i ziołami bogatymi w składniki odżywcze, oto rośliny, które powinieneś wziąć pod uwagę:

zbiory słodkich ziemniaków

1. Słodkie ziemniaki

Słodkie ziemniaki są świetną rośliną uprawną, jeśli weźmiesz pod uwagę ilość składników odżywczych w jednym warzywie. Ta uprawa jest doskonałym źródłem błonnika, białka i potasu.

Dodatkowo jest bogaty w beta-karoten. Słodkie ziemniaki są również doskonałym źródłem witamin B i C. Jeśli potrzebujesz warzyw, które dobrze rosną w cieplejszych temperaturach i dostarczają wiele składników odżywczych, słodkie ziemniaki mogą być dla Ciebie.

2. Bazylia

Bazylia to pyszne zioło, które świetnie nadaje się do uprawy w pomieszczeniach lub na zewnątrz. Możesz z niego zrobić herbatę, dodać do sosu marinara lub użyć ziół do dekoracji.

Jednak bazylia jest doskonałym wyborem do Twojego ogrodu z więcej powodów niż jej wszechstronności. To zioło jest dobrym źródłem wapnia, przeciwutleniaczy i witaminy K.

3. Kalarepa

Kalarepa to wyjątkowe warzywo, które niektórzy ludzie uwielbiają i regularnie uprawiają, podczas gdy inni trzymają się od niego z daleka. Jeśli zastanawiasz się, czy dodać kalarepę do swojego ogrodu, może jej profil odżywczy pomoże Ci zdecydować.

Kiedy uprawiasz kalarepę, uprawiasz roślinę, która jest doskonałym źródłem witaminy C. Niezależnie od tego, czy nie lubisz cytrusów, czy nie znajdujesz się w odpowiedniej strefie sadzenia, rozważ uprawę kalarepy jako źródło tej witaminy na podwórku.

4. Collard Greens

Uwielbiam kapustę warzywną. Są nie tylko smaczne, ale można je jeść na świeżo, zamrażać lub konserwować.

Uprawiając kapustę warzywną, uprawiasz warzywo, które jest wspaniałym źródłem błonnika. Rośliny te są również bogate w białko i wapń. Dodatkowo są bogate w przeciwutleniacze.

5. Kolendra

Kolendra to zioło, za które dostajesz dwa produkty. Możesz jeść oryginalne liście rośliny, ale jeśli pozwolisz kolendrze zasiać się, otrzymasz kolendrę.

Uważa się, że spożywanie kolendry pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. Według WebMD nasiona kolendry mogą stymulować nasz organizm w taki sposób, że cukier jest usuwany z naszego krwiobiegu. Dlatego zalecają osobom stosującym leki na cukrzycę ostrożne stosowanie tego zioła.

cebula rosnąca w podniesionym łóżku

6. Cebula

Cebula to pyszne warzywo, które jest łatwe w uprawie i przechowywaniu. Możesz je odwodnić, zamienić na proszek, zamrozić lub powiesić cebulę w chłodnym, suchym miejscu na zimę.

Kiedy spożywasz wyhodowaną cebulę, staje się ona cennym źródłem przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze są ważne, ponieważ tworzą warstwę ochronną dla naszych komórek przed wolnymi rodnikami, które, jak się sądzi, powodują choroby i raka.

7. Mięta

Mięta to pyszne zioło, które powinno być uprawiane w pojemnikach, aby utrzymać ją w jednym miejscu i uniknąć zużywania całego miejsca uprawy. Jednak gdy zioło jest gotowe do zbioru, może przynieść wiele korzyści.

Uważa się, że mięta jest naturalnym źródłem energii. Możesz cieszyć się tym ziołem jako dodatek do jedzenia lub jako herbatę, aby spróbować otrzymać tę naturalną energię. Według WebMD mięta jest również uważana za dobrą dla zdrowia jelit.

8. Szpinak

Szpinak jest mrozoodporną, prostą w uprawie rośliną. Może być wysiewany bezpośrednio i o ile jest regularnie podlewany, a chwasty są ograniczone do minimum, nie powinno być problemów z tą uprawą.

Jedząc szpinak, spożywasz warzywo bogate w przeciwutleniacze, będące doskonałym źródłem witamin A i K, a także uważane za zdrowe dla serca.

9. Czosnek

Czosnek można uprawiać w ziemi, na rabatach iw pojemnikach. To niewymagająca konserwacji uprawa, która zapewnia smaczny poncz z każdym zastosowanym przepisem.

Jeśli uprawiasz i spożywasz czosnek, ta żywność jest dobrym źródłem manganu, selenu, błonnika oraz witamin C i B6.

brokuły i cebula w podniesionym łóżku

10. Brokuły

Brokuły to świetne warzywo, które warto mieć pod ręką. Jest pyszny w zupie, jako dodatek lub jako dodatek do sałatki.

Dodatkowo, to warzywo jest również bogate w składniki odżywcze. Według WebMD brokuły są uważane za naturalną żywność przeciwzapalną, która pomaga zmniejszyć stan zapalny w całym ciele. Jest również dobrym źródłem witaminy K, C, kwasu foliowego, potasu i manganu.

11. Brukselka

Kapusta brukselska ma smak podobny do kapusty i jest pyszna w różnych przepisach. Mój ulubiony przepis wymaga polania brukselki sosem na bazie musztardy.

Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się naprawić to warzywo, wiedz, że z każdym kęsem otrzymujesz korzystne składniki odżywcze. Brukselka jest bogata w przeciwutleniacze, mangan, potas, kwas foliowy i witaminy A, K i C. Ponadto są doskonałym źródłem błonnika.

marchewki zebrane z ogrodu

12. Marchewki

Marchew jest łatwa w uprawie i może być używana na surowo lub gotowana. Jeśli zmienisz glebę przed sadzeniem, wysiewasz nasiona bezpośrednio, w razie potrzeby przerzedzasz kiełki i regularnie podlewasz uprawy, powinieneś być w stanie rozpocząć uprawę marchewki na właściwej stopie.

Jeśli potrzebujesz dobrego powodu do uprawy marchwi, rozważ profil odżywczy tej rośliny. To warzywo jest doskonałym źródłem beta-karotenu i witamin A, C i K. Ponadto marchewka jest bogata w potas.

13. Czerwona kapusta

Uwielbiam czerwoną kapustę. Jest pyszny po ugotowaniu, dodaniu do sałatek lub sfermentowaniu. Dodatkowo dodaje odrobinę koloru do posiłku.

Jeśli potrzebujesz kilku powodów, aby rosnąć i spożywać więcej czerwonej kapusty, możesz być szczęśliwy, wiedząc, że to warzywo jest doskonałym źródłem witaminy C. Jest również bogate w przeciwutleniacze i błonnik.

14. Zielony groszek

Zielony groszek to świetny sposób na rozpoczęcie sezonu ogrodniczego. Rośliny te dobrze sobie radzą, gdy temperatury są nadal zbyt niskie, aby uprawiać inne warzywa.

Nie wspominając o tym, że zbiory są smaczne i pełne składników odżywczych. Zielony groszek jest doskonałym źródłem białka i błonnika pochodzenia roślinnego. Ponadto są bogate w tiaminę, kwas foliowy, niacynę oraz witaminy A, C i K.

zbiór buraków gotowy do czyszczenia

15. Buraki

Buraki są świetnymi warzywami do uprawy, ponieważ szybko się rozwijają, a także możesz cieszyć się roślinami okopowymi i ich zielonymi wierzchołkami.

Jedząc buraki, delektujesz się warzywem bogatym w błonnik, azotany i będącym wspaniałym źródłem manganu i kwasu foliowego.

16. Kale

Jarmuż to mocna zieleń, która jest cudowna po ugotowaniu lub w sałatce. Jednym z moich ulubionych sposobów na cieszenie się tą zielenią jest krojenie jej i mieszanie z sałatą rzymską podczas jedzenia grillowanej sałatki Cezar z kurczaka.

Jeśli chcesz dodać jarmuż do swojego ogrodu i diety, wiedz, że jest doskonałym źródłem potasu, miedzi, wapnia oraz witamin A, B, C i K. Ponadto warzywo to jest bogate w przeciwutleniacze.

17. Szparagi

Szparagi to wspaniała roślina wieloletnia, która może przetrwać nawet dwie dekady, jeśli jest odpowiednio pielęgnowana. Jeśli chcesz włączyć tę roślinę do swojego krajobrazu, pamiętaj, że może nie tylko upiększyć Twój dom, ale może również zwiększyć składniki odżywcze w Twojej diecie.

Roślina ta jest naturalnie bogata w selen, tiaminę, ryboflawinę i kwas foliowy. Dodatkowo jest doskonałym źródłem witaminy K.

18. Boćwina szwajcarska

Boćwina to kolejna pyszna zieleń, którą możesz dodać do swojego ogrodu. Możesz uprawiać zwykłą botwinę lub tęczową odmianę, aby dodać do swojej diety jeszcze więcej koloru i składników odżywczych.

To warzywo znane jest z tego, że jest dobrym źródłem błonnika i białka roślinnego. Boćwina jest również bogata w magnez, mangan, przeciwutleniacze oraz witaminy A, C i K.

19. Kalafior

Kalafior jest trudniejszą uprawą ze względu na jego wrażliwość na zmiany temperatury. Jeśli jednak jesteś w stanie opanować technikę ogrodniczą tej rośliny, może to być pożywny dodatek do Twojej działki ogrodowej.

Uprawiając kalafior, uzyskujesz plon bogaty w błonnik i będący dobrym źródłem białka roślinnego. Dodatkowo jest bogaty w kwas foliowy oraz witaminy C i K.

papryka dojrzewająca na roślinie w ogrodzie

20. Papryka

Naszą ostatnią rośliną bogatą w składniki odżywcze, którą możesz dodać do swojego ogrodu, jest papryka. To warzywo występuje w różnych kolorach, co oznacza, że ​​możesz spożywać różne składniki odżywcze w jednym posiłku.

Papryki są bogate w witaminy A i C. Ponadto są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy, potasu, błonnika i kwasu foliowego.

Masz teraz dwadzieścia warzyw i ziół, które mogą być wspaniałym dodatkiem do twojej przestrzeni do uprawy. Plony są nie tylko piękne, ale zawierają wiele witamin i składników odżywczych, których potrzebuje nasz organizm.

Jeśli chcesz uprawiać swój ogród w oparciu o gęstość składników odżywczych, mam nadzieję, że te informacje pomogą. Zacznij od zebrania warzyw, które spełniają Twoje potrzeby żywieniowe (i które lubisz) i rozpocznij proces uprawy, gdy będzie to możliwe w Twojej strefie sadzenia.

Więcej o gęstych uprawach składników odżywczych

https://ag.umass.edu/news-events/highlights/growing-odżywczych-gęste-warzywa

https://hgic.clemson.edu/factsheet/odżywka-gęstość/

https://www.uaex.uada.edu/counties/miller/news/fcs/fruits-veggies/Broccoli_A_Nutrient_Dense_Food.aspx



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *