20 warzyw o najwyższej kaloryczności do uprawy


Jennifer Pointdexter

Niezależnie od tego, czy próbujesz przygotować się na katastrofalną sytuację, czy po prostu chcesz uzyskać jak najwięcej ze swojego sklepu spożywczego, wiedza, które warzywa zawierają najwięcej kalorii, może być bardzo pomocna.

Te informacje mogą również pomóc w podjęciu decyzji, które warzywa najlepiej dodać do domowego ogrodu. Jeśli interesuje Cię uprawa ogrodu w oparciu o Twoje potrzeby kaloryczne, jesteś we właściwym miejscu.

Podzielę się z Wami, które warzywa są najbardziej gęste pod względem kalorii. Oto warzywa o najwyższej kaloryczności, które możesz chcieć uprawiać:

1. Ziemniaki

Nie może Cię zaskoczyć, że ziemniaki są na szczycie listy. Białe ziemniaki to warzywo znane z tego, że jest bogate w kalorie i węglowodany.

W rzeczywistości ziemniaki mają 116 kalorii na filiżankę. Jeśli zdecydujesz się uprawiać to warzywo, zazwyczaj sadzi się je wiosną i zbiera około trzech miesięcy później.

2. Soczewica

Soczewica to rodzaj roślin strączkowych. Lubię używać ich jako zamiennika mięsa w niechlujnych joes. Jeśli interesuje Cię uprawa tej rośliny ze względu na jej kalorie, jest to mądry wybór, ponieważ dostarczają one 230 kalorii na filiżankę.

Przy uprawie soczewicy najlepiej sadzić ją na około dwa tygodnie przed ostatnimi wiosennymi przymrozkami. Powinieneś spodziewać się ich zbioru w nieco ponad sto dni po posadzeniu.

3. Korzeń Taro

Korzeń Taro to roślina wymagająca cierpliwości. Osiągnięcie pierwszych zbiorów zajmuje od dziewięciu do dwunastu miesięcy.

Jednak po osiągnięciu 200 dni bulwy powinny być gotowe do zbioru. Zbiera się je zwykle w sierpniu lub wrześniu. Jedząc korzeń taro, otrzymujesz około 190 kalorii na filiżankę.

4. Pomidor

Pomidory są wspaniałą rośliną uprawną, ponieważ są tak różnorodne. Można uprawiać duże pomidory, małe pomidory, takie, które dają wczesne, określone odmiany, nieokreślone odmiany oraz pomidory o różnych kolorach.

Przy uprawie pomidorów należy je sadzić dopiero po ustąpieniu zagrożenia mrozem. Stamtąd należy spodziewać się zbiorów za około osiemdziesiąt pięć dni. Pomidory dostarczają trzydzieści dwie kalorie na filiżankę.

5. Awokado

Awokado jest technicznie owocem, ale można je spożywać razem z większością warzyw. Ponadto zapewniają mnóstwo kalorii i zdrowych tłuszczów w diecie. Jeśli dodasz awokado do swojego krajobrazu, zdaj sobie sprawę, że jest to wieloletnie drzewo, które najlepiej spisuje się późną wiosną lub wczesnym latem.

Drzewa mogą wyprodukować owoce nawet do czterech lat. Jednak gdy owoce zaczną owocować (w zależności od odmiany posadzonych drzew), można je zbierać zimą, wiosną lub w lipcu. Dodatkowo jedna filiżanka awokado dostarcza 234 kalorii.

zebrana kukurydza z ogrodu w stosie

6. Kukurydza

Kukurydza jest prostą rośliną uprawną i zapewnia niezłe zbiory, jeśli się o nią odpowiednio pielęgnuje. Przed wiosennym sadzeniem kukurydzy należy poczekać, aż minie groźba mrozu.

Po zasadzeniu kukurydzy odczekaj około stu dni przed zbiorem. Ciesząc się swoimi żniwami, z jednej szklanki słodkiej kukurydzy uzyskasz 177 kalorii.

7. Buraki

Buraki są wspaniałą rośliną uprawną, ponieważ dostarczają dwa produkty w ciągu zaledwie kilku tygodni. Możesz najpierw cieszyć się zieleniną buraków w ciągu miesiąca od posadzenia.

Jednak możesz cieszyć się warzywami korzeniowymi w ciągu ośmiu tygodni od posadzenia. Pamiętaj, aby uprawiać buraki, gdy temperatura jest niska, w przeciwnym razie zbiory mogą stać się zdrewniałe. Buraki zawierają około czterdziestu kalorii na filiżankę.

8. Szalotka

Szalotka to odmiana cebuli, którą można wykorzystać w miejsce tradycyjnej cebuli. To warzywo zapewnia dużo smaku i około pięćdziesiąt kalorii na filiżankę.

Jeśli uprawiasz szalotki, pamiętaj, aby zrobić to jesienią na około miesiąc przed pierwszymi przymrozkami. Spodziewaj się, że będziesz mógł zebrać plony w ciągu trzech do czterech miesięcy.

zielona fasola rosnąca w pojemniku Greenstalk Tower

9. Fasola

Fasola występuje w wielu odmianach. Niektóre, które są najbardziej kaloryczne, to czarna fasola, ciecierzyca, fasola lima i soja.

Możesz uprawiać te rośliny wiosną i latem, a zbiorów możesz spodziewać się od 75 do 140 dni później. Czarna fasola, soja i fasola lima zawierają od 200 do 300 kalorii na filiżankę. Ciecierzyca dostarcza aż 729 kalorii na filiżankę!

10. Czosnek

Czosnek to pyszny plon i świetny sposób na dodanie obfitego smaku potrawom. Jeśli chcesz dodać czosnek do swojego ogrodu, posadź go jesienią.

Gdy znajdzie się w ziemi, spodziewaj się zbiorów wiosną lub wczesnym latem. Czosnek dostarcza 200 kalorii na filiżankę.

11. Rzepa

Moim zdaniem rzepa to nabyty smak, ale zawsze cieszę się zielenią tej uprawy. Jeśli interesuje Cię uprawa rzepy, posadź ją wiosną lub jesienią, gdy temperatura jest niższa.

Wtedy możesz spodziewać się zbiorów za pięćdziesiąt pięć dni. Rzeczywista rzepa dostarcza trzydzieści sześć kalorii na filiżankę. Spożywając warzywa, otrzymasz osiemnaście kalorii na filiżankę.

12. Pasternak

Pasternak to kolejne pyszne warzywo korzeniowe. Ta uprawa jest zazwyczaj sadzone na wiosnę, gdy temperatury są jeszcze chłodne.

Jednak żniwa potrzebują od stu do 120 dni. Jesienią można również sadzić pasternak. Można je nawet przechowywać w ziemi przez zimę. Spożywając pasternak, spodziewaj się, że otrzymasz sto kalorii na filiżankę.

groszek cukrowy rosnący w ogródku warzywnym z kroplami deszczu

13. Groszek

Zielony groszek to świetna roślina do uprawy bez względu na wielkość ogrodu, który posiadasz. Powodem jest to, że można je wyszkolić do kraty i rosnąć pionowo. W ten sposób zajmują mniej miejsca.

Jeśli zdecydujesz się dodać tę roślinę do swojego ogrodu, koniecznie posadź ją wiosną. Groch potrzebuje nieco ponad dwóch miesięcy, aby osiągnąć zbiory. Ciesząc się swoimi żniwami, otrzymasz również 118 kalorii na filiżankę.

14. Słodkie ziemniaki

Słodkie ziemniaki to roślina uprawna w ciepłe dni, która nie tylko dostarcza kalorii, ale jest także dobrym źródłem błonnika.

Jeśli chcesz uprawiać słodkie ziemniaki, posadź je na wiosnę i spodziewaj się ich zbioru za około 120 dni. Słodkie ziemniaki dostarczają 114 kalorii na filiżankę.

15. Dynia żołędziowa

Dynia żołędziowa to świetna zmiana tempa, gdy chcesz mieć pieczone warzywo, ale chcesz coś nieco innego niż tradycyjne warzywa korzeniowe.

Uprawiając dynię żołędziową, pamiętaj o sadzeniu po pierwszych wiosennych przymrozkach. Powinien być zebrany przed pierwszym mrozem jesieni. Dynia żołędziowa potrzebuje około pięćdziesięciu pięciu dni, aby osiągnąć zbiory i dostarcza pięćdziesiąt sześć kalorii na filiżankę.

16. Dynia

Dynia to kolejne warzywo, które możesz skosztować pieczone, puree lub używane w deserach. Spożywając filiżankę pokrojonej w kostkę dyni, otrzymasz około trzydziestu kalorii.

Jeśli jest to uprawa, którą chcesz uprawiać, posadź ją między późną wiosną a wczesnym latem. Możesz spodziewać się zbiorów dyni od sierpnia do października.

zebrane marchewki w ocynkowanej wannie czekają na umycie

17. Marchewki

Marchew to słodkie, wszechstronne warzywo, które świetnie się gotuje, piecze, smaży we frytownicy, a nawet przeciera.

Decydując się na dodanie większej ilości marchewek do swojej diety, zacznij od uprawy ich w ogrodzie wiosną lub jesienią, gdy temperatura jest niska. Powinieneś spodziewać się zbiorów za około osiemdziesiąt dni. Marchewki dostarczają czterdzieści pięć kalorii na filiżankę.

18. Spaghetti Squash

Kabaczek spaghetti otrzymał swoją nazwę, ponieważ po ugotowaniu można rozerwać wnętrze dyni i przypomina spaghetti. Jest świetnym substytutem makaronu, gdy próbujesz uniknąć węglowodanów lub glutenu.

Jeśli zdecydujesz się dodać to warzywo do swojej działki, koniecznie posadź ją wiosną, po zakończeniu mrozów. Spodziewaj się owoców w ciągu sześćdziesięciu dni i zbiorów przed pierwszymi przymrozkami jesieni. Dynia spaghetti dostarcza około trzydziestu kalorii na filiżankę.

19. Karczoch jerozolimski

Podczas uprawy karczochów jerozolimskich będziesz chciał pracować wstecz. Powodem jest to, że roślina ta smakuje lepiej po kilku mrozach.

Dlatego spójrz na swoją pierwszą datę mrozu na jesieni. Wiedz, że zbierzesz plony w ciągu dwóch do czterech tygodni po tej dacie, a następnie zrobisz kopię zapasową przez pięć miesięcy. To będzie data sadzenia, ponieważ karczochy jerozolimskie potrzebują około 150 dni, aby osiągnąć dojrzałość. Podczas spożywania tej rośliny otrzymasz 110 kalorii na filiżankę.

20. Dynia piżmowa

Naszym ostatnim wysokokalorycznym warzywem do omówienia jest dynia piżmowa. Ta uprawa jest pyszna, gdy jest upieczona i posypana różnymi ziołami i przyprawami.

Jeśli chcesz dodać to warzywo do swojego ogrodu, koniecznie posadź je po ostatnich wiosennych przymrozkach. Rośliny powinny zacząć zawiązywać owoce w ciągu sześćdziesięciu dni i zostać zebrane przed pierwszym mrozem jesieni. Powinieneś otrzymać około sześćdziesięciu kalorii na filiżankę dyni piżmowej.

Masz teraz dwadzieścia różnych warzyw, które możesz dodać do swojego ogrodu, gdy próbujesz uprawiać rośliny ze względu na ich gęstość kaloryczną.

Ponownie, może to pomóc w katastrofalnej sytuacji, aby zapewnić zdrowie Tobie i Twoim bliskim. Te uprawy mogą również zapewnić ci sytość i pomóc zaoszczędzić dużo pieniędzy w sklepie spożywczym, będąc w stanie uprawiać większość tego, czego potrzebujesz, aby zaspokoić codzienne potrzeby kaloryczne.

Wybierz warzywa, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i kubkom smakowym, i zacznij pracować nad swoimi nowymi celami ogrodniczymi.

Więcej o uprawie warzyw wysokokalorycznych

https://content.ces.ncsu.edu/home-vegetable-gardening-a-quick-reference-guide

https://extension.umn.edu/poradniki-sadzenia-i-rosnosci/ogród-sadzenia-warzyw

https://extension.unh.edu/resource/preparing-vegetable-garden-site



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *